V tomto období začíná dítě požadovat, aby jej okolí bralo již jako celou osobnost. Častá chvála a uznání, kdykoliv se jim něco podaří, jim pomáhá budovat pevné sebevědomí.
V tomto věku je dítě velice zvídavé a touží dozvědět se co nejvíce o okolním světě a jeho neustálé “proč” mu pomáhá se v tomto světě orientovat. Nezastupitelnou funkci při zpracovávání zážitků má hraní. K nejoblíbenějším hrám tříletého dítěte patří hra, že je něco “jako”. Projevuje přitom fantazii, která dokáže všechno. V tomto věku také pozná, co je dobro a co zlo. Klasickým příkladem je, že pracně vystaví vysokánskou věž z kostek a vzápětí ji zbourá. Velmi oblíbené jsou u takto starých dětí pohádky, v nichž je dobro a zlo jasně vymezené. Celý článek »



20.08.2011
Jiří Chochola 





