diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu, ... pro vás a vaše kamarádky.

Jak na batole 1.díl

NašeBatole.cz – pro maminky, děti a rodina | Magazín o dětech do 3 let

Ve věku od dvou let se batole učí kontrole některých svých sociálně neakceptovaných forem chování, zejména, když mu rodič či jiná blízká osoba nebo autorita ukáže způsob, jak na to. Dítě ve věku batolete často testuje limity rodičů a ignoruje příkazy či zákazy. Má potíže se sebekontrolou zejména, když je unavené, hladové nebo v nepohodě. Tehdy nastupují známé návaly hněvu či prudké výbuchy vzteku. Ty však umožňují batoleti se učit, jak se vypořádat s různými obtížnými situacemi. Jazyk a řeč se stává významně důležitým právě pro kontrolu chování v období raného dětství. Rodiče tak můžou dítěti věci víc vysvětlit a dítě se může víc naučit. Jazyk a řeč se tak stává účinným prostředkem výchovy, víc než třeba poliček či plácnutí. Děti taktéž dokáží projevit smysl pro humor relativně v brzkém věku. Přibližně ve věku od 9 do 15 měsíců věku, vědí děti hodně o svém prostředí a umějí pochopit, když dospělý na ně štěká jak pes, dělá grimasy, schovává se za polštář a hned se zas objeví – to všechno je pro dítě zábava. Později, prostřednictvím vývoje řeči a verbálních dovedností, dokážou skládat různé rýmy, básničky nebo i nesmyslné slova, která mají význam právě pro jejich tvořivost, kreativitu a myšlení vůbec.

Emocionální a sociální – tzv. psychosociální – vývoj v raném dětství zahrnuje jak učení se dítěte svým sociálním rolím, tak i dovednosti interakce s druhými prostřednictvím jazyka a řeči. Kolem věku 12 až 18 měsíců je většina batolat schopných porozumět, že jisté chování (např. kousání, bouchnutí či šťouchnutí, křik) jsou sociálně nežádoucí. Nicméně, v tomto věku ještě děti nejsou schopné plně kontrolovat své touhy, pohnutky a impulzy.

Jak na batole 2.díl

Přečtěte si také:

  • Jak na batoleJak na batole Emocionální a sociální – tzv. psychosociální – vývoj v raném dětství zahrnuje jak učení se dítěte svým sociálním rolím, tak i dovednosti interakce s druhými prostřednictvím jazyka a řeči. […]
  • Jak naučit dítě na nočníkJak naučit dítě na nočník Pro dítě je nejtěžší, když se 2-3 roky (někdy i déle) domníváme, že na učení celé řady dovedností je ještě malé, až příliš pomáháme, neučíme-neříkáme. Po druhém, třetím roce se nám zdá […]
  • Montessori aktivity k vánočnímu stromkuMontessori aktivity k vánočnímu stromku I když si to možná většina z nás dospělých neuvědomuje, Vánoce, a svátky všeobecně, jsou pro děti opravu hodně náročné období. A osobně si myslím, že jedním z důvodů je, že se od dětí […]
  • Vývoj dítěte v 1.–3. roceVývoj dítěte v 1.–3. roce Rodiče malých dětí potřebují kromě rodičovské lásky, instinktu a trpělivosti ještě fundované a ověřené informace, které jejich výchovnou snahu zodpovědně podpoří. Simona Lazzari, […]
  • Začínáme tvořit s batolátkyZačínáme tvořit s batolátky Ostatně co jiného dělat teď, v zimě, kdy děti bývají nemocné a nemůžou ven. Je těžké najít vhodný kurz tvoření s batolátky. I ve velkých městech to je zatím celkem bída. Tvořivé kurzy jsou […]
  • Školka pro mladší: Domky a domovŠkolka pro mladší: Domky a domov Více podobných her od Ženy007 Pondělí: Domečku, domečku, kdo v tobě přebývá? Zahrajte s dítětem pohádku: "Domečku, domečku, kdo v tobě přebývá?" Volně improvizujte s dostupnými […]

Napsat komentář

diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu, ... pro vás a vaše kamarádky.